Alandia Cup 2015

Osallistuimme Alandia Cup -turnaukseen kesäkuussa 2015. Tälle sivulle on koottu päiväkirjamaisesti reissun tapahtumia muistoksi tytöille ja terveisiksi kotiväelle.

Reissun aikataulua pääpiirteissään:

Pe klo 12:

Lähtö Liperistä kohti Turkua

klo 20; saapuminen Turun kristilliselle opistolle

La:

6.20 herätys, aamupala

8.45: laiva kohti Maarianhminaa lähtee

14.10: laiva rantautuu, autot suuntaavat Strandnäsin koululle

16.30: Pelisäännöt joukkueille (vain yksi per joukkue kuuntelemassa)

18.30: Avajaiset, joukkueet marssivat kaupungin torilta Wiklöf Holding Arenalle (Maarianhaminan stadion)

Su:

Aamupäivällä vierailu Kastelholman linnalla ja Taffelin tehtaalla.

15.30: peli Honka Tiikerit vihreä (Espoo) 3-1 voitto

19.40: peli MPS musta (Malmi, Helsinki) 6-0 voitto

Alkulohkopelit kaikkina päivinä Backebergin kentällä

Ma

Ehkä kaupungilla piipahtaminen aamupäivällä. Ostoslistalla ongenvapa ja grillipihdit.

13.00: peli PIF (Parainen) 1-1

17.10: peli PU-62 (Mikkeli) 0-2 tappio

Tässä hävittiin neljä pistettä selvästi itseämme huonommille!

19.30 livenä kuulumisia koululta uutiset-välilehdellä.

Ti:

11.20: peli Nice Futis (Pori) 3-5 tappio turnauksen parhaasta pelistä huolimatta.

15.30: peli JäPs valkoinen (Järvenpää) 2-0 voitto keskinkertaisella pelillä.

klo 19-21: disco

Ke:

Turistina olemista. Uintia Mariebadissa, käynti museolaiva Pommernissa.

18.30: Veikkausliigaottelu IFK Marienhamn-KuPs (eli Kuopio)

To

klo 10: Tyttöjen finaali, kentällä tai katsomossa :)

klo 14.25: laiva lähtee Maarianhaminasta

19.50: Laiva Turussa, suuntaamme opistolle yöksi

Pe

eli juhannusaatto, kohti kotia! Ennakoitu saapumisaika, ken tietää :)

Live-videon lähettäminen onnistui lopulta (aluksi huono kaista). Videot ladataan katsottavaksi myös youtubeen, linkit videot-välilehdellä.

Päiväkirjablogeja ja kuvia

(ylin viimeisin)

TO

Herättiin aamulla n.07:00 aikaan. Rupesimme pakkaamaan makuupusseja ja patjoja. Sen jälkeen menimme aamupalalle.Kun aamupala oli syöty veimme tavaroita autoihin ja lähdimme katsomaan finaaliotteluita. Kun ottelut loppuivat menimme syömään päivällistä. Kun oli kaikki syönyt kiitimme ruuasta (Yyyly kiittää kiittää) sitten lähdettiin satamaa kohti. Kun olimme satamassa lähdimme jäätelöitten ostoon. Jäätelöt oli syöty palasimme satamaan. Ja matka jatkuu laivalla.

(Hertta)

Matkustimme takaisin Viking Linen paatilla, tällä kertaa uudella Grace-aluksella. Buffet oli varattu jo puoli vuotta sitten tukkoon, joten etenimme evästelemään toiseen ravintolaan. Pitsojen, hamppareiden ja limppareiden jälkeen oli aika ihmetellä uutta alusta. Kaupasta matkaan tarttui karkkia, kassajonot olivat kuitenkin aika mahdottomat. Ostosten jälkeen päädyimme jälleen tanssiravintolaan - discomusiikki kutsui tyttöjä bailaamaan. Osa porukasta nautti perän terassilla lämpöisestä merituulesta.

Laivamatka kesti viitisen tuntia, tytöt pääsivät livahtamaan kuskien kanssa autokannelle ja sitä kautta satamaan.  Olimme Turun opistolla puoli yhdeksän aikaan. Grillauksen jälkeen totesimme ensimmäisen potilaan tilan - turnauksen oksennustautiepidemia oli kuitenkin tarttunut meidänkin matkaan, kenties laivasta. Yö meni kuitenkin hyvin, eikä lisää potilaita ilmennyt. Pääsimme ajelemaan kahdeksalta aamulla, eväspysähdysten myötä olimme Liperissä ennen kolmea.

Tytöille iso kiitos reissusta! Loppujen lopuksi piditte tosi hyvin itsentänne, kavereista ja tavaroistanne huolta. Hieno parijono Mintun johdolla herätti muissakin joukkueissa ihmetystä. Koti-ikävää tai pahempia loukkaantumisia ei ilmennyt, kukaan ei tuhlannut rahojaan ekana päivänä, matkatavarat mahtui autoihin (ja suksiboxiin) ja lopulta oksennustautiakin vastaan osasitte taistella hienosti.

Raskas viikko, mutta kyllä se meni äkkiä, kun kivaa oli!

Pelillisesti tytöt toivottavasti ymmärsivät, että olisivat voineet omilla taidoillaan pelata vaikkapa mitalipeleissä. Nyt tarvitaan vain uskoa itseen, ja toki lisää treeniä! Eväät reppuun ja porukkatreffit kentälle.

(Jutta)

Venkku 11 vee sai laulut torstaiaamuna.
Ennen laivan lähtöä oli aikaa vielä nauttia merimaisemista ja jäätelöistä.
Laivan perässä, ulkoterassilla ihasteltiin merituulta ja saaristoa omenamehun voimalla.
Turun opistolla grillattiin torstain iltaeväät. Viimeinen yö lattialla ja aamulla anivarhain kohti kotia.

Ke, alku puoliajalla klo 19.30, loppu koululla klo 20.30

Hei, tänään on ollut kiva päivä, koska olemme käyneet uimassa ja laivamuseossa. Uimassa oli kivaa, koska siellä oli mahtava liukumäki ja me pelasimme piimää rantapallolla. Jotkut hurjapäät kävivät uimassa meressä, nämä hurjapäät olivat Venkku, Sara, Ronja ja Minna-Liisa.

Sitten menimme laivamuseo Pommernissa. Museossa pystyi keräämään vihkoon tietoa, kun vihko oli täynnä, se piti viedä kassalle. Ja kassalta sai valita ilmaisen simpukan palkinnoksi. Me kävimme vielä siinä oikeassa Pommernissa eli laivassa. Siellä oli paljon tietoa laivan historiasta.

Sen jälkeen käytiin koululla syömässä ja lähdimme katsomaan Kups vs IFK peliä. Peli on nyt 2-1 KuPsille. Peli loppui,se päättyi 3-2 KuPsille. Marialla meni rinta kipeäksi,koska hän kannusti KuPSia niin kovasta. Nyt olemme koululla ja laitamme tavarat valmiiksi huomista lähtöä valmiiksi. Tästä päivästä ei sen enempää. Kiitos kun luit!!

(kirjoittaja Maria ja Minttu)

Sai kiivetä ja koskea luvan kanssa.
Tehtävävihkojen kanssa oli kiva kiertää merenkulkumuseota.
Lippu nostettu suurimpaan salkoon ja laiva vallattu!
Laivan valtauksen myötä, tartutaan ruoriin.
Ihan pieni purjepaatti vaan, vai oliko se maailman suurin säilynyt purjealus kuitenkin...?
Titanicit.
Sipsi vai kupsi? Veikkausliigaa joka tapauksessa ja monelle tytölle ensimmäinen kerta seurata aikaisten pelaajien 90 minuuttinen matsi alusta loppuun.
Ja maalihan se sieltä napsahti kolmesti maarianhaminalaisten verkkoon.
Kova huuto palkittiin, kun kuopiolaiset kävivät lähettämässä lentosuukon tytöille ottelun lopuksi.

Tiistai klo 22

Ensimmäinen peli alkoi 11 jälkeen. Pelasimme NiceFutista vastaan. 10s niin venkku teki maalin. Puoliajan jälkeen minut (Ronja) vaihdettiin vasempaan laitaan. Venkku veti maaliin, mutta mokke torjui eteen ja minä kävin tökkäämässä pallon maaliin. Taistelimme loppuun asti, mutta hävisimme 3-5.

Toinen peli oli JäPs:iä vastaan. Voitettiin JäPs 2-0. Iida teki molemmat maalit.

Kävimme suihkussa ja syömässä. Saatiin syödä myös vähän herkkuja. Sitten lähdettiin discoon. Disco sijaitsi sataman lähellä. Discossa eräs poikajoukko kävi sanomassa meille että. "Tuutteko kaljalle? Me tarjotaaan". Niin nimeltä mainitsematonhenkilö sanoi että "Menkää vaan keskenänne."

Discon jälkeen kävimme kaupassa ostamassa iltapalaa.  Koululla söimme ja rupesimme nukkumaan.

Tämän teille kirjoitti Ronja

Hieronnan kauttaa päivän otteluihin!
Tiistain eka peli taisteltiin, mutta voitto lähti silti Poriin. Kuva JäPS-matsista, josta voitto selvästi kehnommalla pelillä.
Pelit ohi, aika lakata kynnet discoon.
Discoon lähdössä.
Teinit :)
Pojat viilettää.
Piiiitkä jonotus palkittiin.
Kun luokkaan laskeutuu hiljaisuus, niin näppäimistö alkaa naputtamaan - ensimmäisenä iltana luokan lattialla, kunnes Jutta tajusi käytävällä olevan pöytiä ja tuoleja. Tänään nautin pilvettömästä taivaasta kattoikkunan alla, päivittelen tyttöjen kirjaamaa päiväkirjaa ja käsittelen kuvia. Ympärillä kosteat pyyhkeet ja jo tuulettuneet hikisukat. Yö ei meinaa laskeutua sitten millään (muina iltoina on ollut synkkää), ja tyttöjäkin valoisuus valvotti hieman enemmän. Nyt nukkumaan!

Ma klo 20

Tänään herättiin seitsemän aikaan. Me puettiin vaatteet ja lähdettiin aamupalalle .Sen jälkeen lähdimme kaupungille, ostimme sieltä ongenvavan jonka me kiinnitimme ylämyllyn lippuun että siitä tulisi pidempi.

Me puimme pelivaatteet ja lähdimme kävelemään kentälle Ensimmäisenä pelattiin FC Honka tiikerit keltaisia vastaan, se päättyi 1-1, seuraava peli oli PU-62 vastaan me hävittiin 0-2.

Sitten mentiin suihkuun ja puettiin vaatteet. Sitten me mentiin iltapalalle, siellä oli ruokana pihviä ja perunoita.

Sitten teimme koko joukkueen kanssa videon. Sitten meitä pyydettiin diskoon, mutta saimme joukkueen tarjoamat puskujäätelöt. Sitten menimme iltahommiin ja nukkumaan. :)

(Ella ja Peppi)

Lapset valtasi ostoskeskuksen leikkipaikan, kun kaupat olivat kiinni.
Mintun johdolla kentälle.
Naiset nauttivat cappucinot, miehet... huilasivat
Peppi palloon, Pinkku spurttaa.
Uusi onkivapalippusysteemi.
Sara vauhdissa.
Happihypyllä
Naapurin tytöillä suunnitelmat, mutta rauhalliseksi jäivät nämä bileet.

Sunnuntai klo 22

Aamulla ei ollut pelejä  joten kävimme Kastelholman  linnassa ja Taffelin  myymälässä. Linnassa näimme vanhoja rakennuksia, salakäytäviä ja vankilan. Siellä saimme sovittaa vastaavia hattuja mitä linnan väki oli aikoinaan käyttänyt. Taffelin tehtaanmyymälästä saimme ostaa sipsejä ja suklaata mutta ei saatu syödä niitä.

Eka peli oli Honkaa (Espoo)vastaan ja peli päättyi 3-1. Ja toinen peli päätyi  6-0. Tsemppari palkinnot saivat  Peppi  ja Ella. Saimme hyviä syöttöjä, maaleja olisi silti voinut tulla enemmän.

Ja nyt menemme nukkumaan.

(Pinja ja Sara)

P.S. Minttu-teinihuoltaja kirjoittaa päivittäin blogiaan osoitteeseen

HYÖÖKKÄYKSEEEEEN!
Kastelholman linna vallataan!
Valtaajat arestissa, no ei vaineskaan :)
Muutamia huimaa.
Tähtäys, tulta!
Sisäpihalla näkyy vanhaa osaa linnasta, jota remontoidaan.
Ylös ja alas portaita
Komiat on maisemat, jos uskaltaa katsoa.
Hattuja linnassa
Kaikenlaista väkeä.
Morsianko lie hän?
Linnan vieressä oli vanhan ajan piha Koiramäen tapaan.
Herra Taffel!

Eka pelipäivä eli sunnuntai ja vastassa mm. MPS Helsingin Malmilta

Pelin jälkeen tytöille maistui kärrynpyörät, jota vastustajavalmentaja jäi ihmettelemään.

La klo 21.30

Laivalla meno oli vauhdikasta. Muutama tyttö uskaltautui jopa laivan tanssilattialle. Vauhdikkaitten tanssileikkien jälkeen noustiin yläkertaan juomaan limsat. Juotuamme menimme takaisin tanssilattialle. Vähän ajan päästä jouduimme lähtemään laivasta kohti koulua.

Ennen koululle menoa kävimme syömässä Diablossa pizzaa.  Saavuimme koullulle valmistautumaan paraatiin ja valmistamaan nukkuma alustoja.

Ennen paraatiin lähtöä kaikkien piti juoda paljon sekä käydä vessassa. Sen jälkeen lähdimme paraatiin. Paraatissa lauloimme koko matkan torilta aareenalle. Siellä meidät toivotettiin tervetulleeksi Suomeksi , Ruotsiksi ja Englanniksi. Paaraatin jälkeen menimme koululle ja rupesimme ilta puuhiin.

HYVÄÄ YÖTÄ

(Venla, Hertta ja Emmi)

Paraati

Avajaiset ja kulkue

Pieni nieleskelytauko väliin ja taas laulu jatkuu!
Ikimuistoinen marssi stadionille kärjessä.
Kuljimme poliisin ja lippujen jälkeen kolmantena joukkueena läpi kaupungin torilta areenalle. Ja laulu raikui!
Aurinkoinen ilta ja iloisia tyttöjä, vaikka jo vähän jalkoja kolottaa.
Pienet ja isot kannustusjoukot mukana kulkueessa!
115 joukkuetta kokoontui kaupungin pääareenalle, meidät sijoitettiin aivan keskelle, lippujen taakse.

La laivassa klo 10:

Peppumme puutuivat matkan seurauksista. Maisemat olivat avarat,tasaiset ja vihertävät.Yövyimme turun kristillisessä opistossa.Grillasimme illalla makkaraa ja maissia. Sitten rupesimme jo nukkumaan. Aamulla heräsimme jo vähän yli kuusi. Menimme aamupalalle n. Klo 7.00. Sitten suuntasimme turun satamaan. Laivassa ei ollut käynyt Emmi,Iida ja Peppi. Kun kirjoitimme tätä olimme laivan ravintolassa. Meininki on erittäin hulvatonta.

(Ronja ja Iida)

Lisää kuvia facebookissa.

Saaristossa tuulee!
Ruotsin ekat sanat kirjattu muistiin laivassa.

Perjantai-ilta 12.6.15 Turun opistolla

Saavuimme Turkuun parin pysähdyksen taktiikalla kahdeksan maissa. Lähimmän marketin makkarat ja maissit grillattiin opiston kaasugrillissä iltakaakaon ja patonkien kera.

Opiston patjat on todettu kelvollisiksi, sillä ensimmäinen kannustusjoukon jäsen on jo sammunut hyvän matkaa sitten. Reissuihin tottuneet tytöt asettuivat heti omiin lokosiinsa ja unta etsimään.

Aamulla kello soi vartin yli kuusi, josta suunnataan aamupalalle ja satamaa kohti. Laiva Ahvenanmaalle lähtee 8.45.

(Jutta)

Mintun eli joukkueen teinihuoltajan mietteitä omassa blogissa