Dana Cup 2016

Ohjelma pääpiirteissään

Su 24.7.

6.45 lähtö Shelliltä

11.15 ruokailu Heinolassa (joukkueen kautta maksu)

13.45 saapuminen Helsinki-Vantaan lentoasemalle

15.25-16.05 lento Kööpenhaminaan (jälkimmäinen jo Tanskan aikaa eli tunnin jäljessä. Kaikki muutkin ajat tästä eteenpäin Tanskan ajassa)

18.30-19.15 lento Kööpenhaminasta Aalborgiin

majoittuminen koululle: Hjørring Private Real Skole & Hal

Ma 25.7.

10.00 ystävyysottelu Richmond Park FC:tä vastaan, 7-1 voitto

Lounas kaupungilla (joukkueen kautta maksu)

Sään salliessa harkkapeli norjalaista Vidar FK:ta vastaan noin klo 17.00, 4-1 voitto

Päivällinen ensimmäinen majoituspakettiin kuuluva ruokailu

19.00 alkaen Dana Cupin kulkue ja avajaiset Bredbånd Nord Arenalla

Ti 26.7.

8.20 alkusarjan ensimmäinen ottelu sveitsiläistä Gambarogno AS:tä vastaan, 3-0 voitto

17.30 alkusarjan toinen ottelu tanskalaista Fortuna Hjørringiä vastaan, 8-0 voitto

Ke 27.7.

12.30 alkusarjan kolmas ottelu norjalaista Halsen IF:tä vastaan, 2-0 voitto.

To 28.8.

Puolivälierä torstaina klo 17.35 (18.35 Suomen aikaa), vastassa Helsingin Palloseura, tulos 0-0, rankkarit 4-2 ratkesi neljännen Yllätyksen vedon jälkeen.

Välierä to klo 20.20, vastassa tutut norjalaiset eli Vidar, 6-0 voitto

Pe 29.8.

Finaali klo 14.00 (Suomen aikaa klo 15) Hjörringin stadionilla. Kisastudio Ylämyllyn Shellillä alk. klo 14.30. Finaalin varsinainen peliaika ja jatkoaika päättyi 1-1. Rankkarit norjalaisille ja meille hopeaa.

La 30.7.

Pakkausta ja lounas koululla

14.00 lähtö koululta Kööpenhaminaan bussilla (ajoaika 5,5-6 h)

19.30 perillä Kööpenhaminassa CABINN City Hotellissa. Iltakävely ja evästelyä keskustassa

Su 31.7.

10.00 lähtö hotellilta lentokentälle

12.20-14.55 lento Kööpenhaminasta Helsinkiin (jälkimmäinen ja tästä eteenpäin Suomen aikaa)

15-18 siirtyminen Tikkurilaan junalla ja ruokailu Tikkurilassa (joukkueen kautta)

18.33-22.36 juna Tikkurilasta Joensuuhun

Live-lähetykset peleistä

Huomioi, että ohjelman peliajat ovat Tanskan aikaa ja tunnin jäljessä.

Jos streamaus onnistuu, niin video näkyy youtubessa

Järjestäjän kuvaama video avajaiskulkueesta, Yllätyksen tytöt ovat Suomen edustajina yli 50 maan joukossa (ei stadionilla). Alkupuolella näymme usein, Mintun haastattelu kohdassa 12.00 "naaaais".-

Turnausjärjestäjän video "teamsongs", tytöt kohdalla 0.50:

Sunnuntai 24.7.2016

Perillä koululla Tanskan aikaa yhdeksän maissa. Tehokas joukkue oli tunnissa tehnyt sängyt, käynyt kaupassa kilsan päässä, käynyt suihkussa ja evästeet. 15 tunnin matka takana ja monta ihmetystä myös :)

Pelaajablogi:

Lähdimme bussilla Helsinkiin klo 6.45. Pysähdyimme Heinolan ABC:lle syömään lounasta. Lentokentällä metsästimme pokemoneja. Kun tulimme lentokentälle niin odotusaikaa oli päälle kolme tuntia, koska lentomme myöhästyi tunnin ja lähdimme ilmaan klo 16.20. Perillä Kööpenhaminassa lennon jälkeen söimme hodarit ja vaihdoimme konetta. Lensimme Aalborgiin ja  sitten oli tunnin bussimatka koululle.

Koulussamme majoittuu mm. kiinalaisia, taiwanilaisia, norjalaisia, englantilaisia, suomalaisia, amerikkalaisia, guatemalalaisia ja venäläisiä.

Kävimme nukkumaan. Osa heräsi, kun pihalla pelattiin erittäin "rauhallisesti" koripalloa klo 2 yöllä.

Maanantai, toinen päivä

Herättiin aamulla aikaiseen, klo 7,osa huonosti nukkuneina mölyävien joukkueiden takia. Lähdettiin aamupalalle puolen aikaan. Syötiin ja lähdettiin kenttää kohti,vastassamme oli Richmond Park FC. Peli alkoi noin klo 10,voitimme 7-1.

Illemmalla kovan sateen ja ukkosen (ja vessassa värjöttelyn, osa tytöistä tapasi hohtoheinäsirkan) jälkeen pelasimme norjalaista joukkuetta vastaan tuloksin 5-1(Venkku sai paljon faneja Saksasta).

Siitä lähdimme kulkueeseen, jossa Minttua haastateltiin. Kulkue meni läpi kaupungin ja se oli noin kilometrin pituinen! Kulkueessa oli mukana yli 50 maata, kuten Meksiko, Englanti, Brasilia, Intia, Etelä-Korea, Färsaaret, Portugali, Peru. Ranskalaiset tunkeutui koko ajan kameraan ja jyräsi Mintun alleen.

Kulkueesta menimme suihkuun, söimme iltapalaa ja menimme nukkumaan. Onnistuin kaatamaan mehut luokan lattialle banaanilla (T: Aada)

-Aada ja Peppi

Tiistai 26.7.2016

Aamulla herättiin klo:06:00, kaikilla oli omat vaivansa esim. selkäkipuja, niskakipuja ja jalkavaivoja jne. Sitten menimme aamupalalle, joka oli säälittävän pieni.

Tämän päivän ensimmäinen peli alkoi klo:08:20, se peli päättyi meidän voittoon 3-0 ja pelasimme ihan hyvin, Anttikin pääsi linjatuomarin rooliin.

Sen jälkeen matkustimme linja-autolla katsomaan Fc Hertan peliä joka päättyi 1-1 ja sitten menimme syömään, ruokaan kuului huikeat kaksi pihviä ja vähän porkkanaraastetta.

Sitten menimme katsomaan muiden pelejä varjoon ja lepäämään. Ensin katsoimme pelejä pääkentällä, jossa lauloimme turnauskuvaajalle. Sieltä matkasimme linja-autolla seuraavalle pelikentälle. Marko hieroi Linnean niskoja ja saimme kuulla kovaa huutoa. Toinen pelimme alkoi klo:17:30, josta sitten ei sen enempää, mutta voitimme sen 8-0. Toisessakin pelissä Antti pääsi uuteen rooliinsa ja hän avusti tuomaria kaikissa vaihdoissamme (Jutta uhrautui hakemaan piikkipensaiden ja -palloiroiden täyttämästä pusikosta meidän hutipotkuja).

Sen jälkeen menimme päivälliselle syömään pastaa, joka oli todella hyvä jos verrataan lounaaseen. Sitten kävelimme koululle. Sitten kävimme suihkussa ja rupesimme lepäämään. Illasta vain käytiin pesemässä hampaat ja kävimme nukkumaan. Kikatus luokassa oli melkoista.

Venkku ja Milla

Keskiviikko 27.7.2016

Tänään herätystä ei ollut, koska tämän päivän peli oli vasta klo 12.30. Herätyksen jälkeen kaikki pukivat vaatteet ja suuntasimme aamupalalle. Kun aamupala oli syöty, niin olimme sen jälkeen luokassa, kunnes rupesimme valmistautumaan peliin.

Tänään oli vain yksi peli, joka voitettiin 2-0. Peli oli norjalaisia vastaan. Pelissä Maria torjui kaksi läpiajoa ja olisimme voineet tehdä enemmän maaleja, mutta norjalaisilla oli hyvä maalivahti. Antti pääsi jälleen linjatuomarin hommiin. Pelin jälkeen menimme syömään. Päivällisenä oli ruokana lihapullia ja salaattia.

Päivällisen jälkeen tulimme koululle ja rupesimme pukemaan uintivaatteita, koska lähdimme Atlantiin uimaan. Kun pääsimme rannalle, niin hiekan joukosta löytyi simpukoita, pieni violettejä/rusehtavia limalöllyköitä, sileitä kiviä/erikoisen näköisiä ja ravun saksia. Tosi moni uskalsi uida syvemmällä vedessä, jotkut tyytyivät pieneen polskutteluun. Rannalle näkyi myös upea majakka. Kun olimme olleet tarpeeksi pitkään rannalla niin päätimme lähteä, ja silloin jo vähän ripeksi vettä.

Bussimatkalla rupesi satamaan kaatamalla vettä. Kun bussi pysähtyi, niin juoksimme pyyhkeet päällä katokseen ja siitä ruokalaan syömään. Lounaaksi oli kanakastiketta ja riisiä. Ruokalassa oli nurkassa mies, joka makasi. Marko kävi kysymässä, onko hänellä kaikki hyvin, niin se mies sano et se vaan nukkuu.

Lounaan jälkeen lähdimme koululle ja sitten mentiin suihkuun. Kerittiin olla suihkussa vähän aikaa ihan rauhassa, mutta sitten tuli palohälytys. Kaikki ottivat vaatteet mukaan (paitsi Maria) ja juoksivat ulos. Osalla oli hiuksissa shampoot tai hoitoaineet ja osalla oli suihkusaippuat kehossa. Oltiin ulkona noin muutama minuutti, kunnes paloauto tuli jo paikalle. Paloauton tulemisen jälkeen olimme 5-10 minuuttia ulkona, kunnes pääsimme takaisin sisälle ja peseytymään loppuun.

Suihkun jälkeen osa lähti Jutan kanssa kauppaan ostamaan ruokaa/herkkuja. Suurin osa ruuasta oli niitä herkkuja ja Linnean ostoksia. Kyllä mukaankin tarttui matkatuliaisia, ja Maria ja Emmi ostivat jalkapallokaiuttimet. Kauppareissu oli kyllä aikamoinen (ainakin naurua riitti). Myyjätkin katsoivat jo vähän vihaisena meidän touhua. Linnea vain totesi:- Kyllä se Jutta meitä kestää! Kauppareissulta tultiin koululle ja ruvettiin syömään herkkuja. Herkkujen syönnin jälkeen menimme hampaan pesulle ja sen jälkeen nukkumaan!

Torstai 28.7.2016

Pelipäivästä kotiuduttiin vasta kymmenen pintaan, joten ei suihkun ja kikatuksen myötä kukaan jaksanut kirjoittaa tästä päivästä. Oleellista on, että olet valmiita kannustamaan meitä perjantaina klo 15, koska me ollaan niin FINAALISSA! Kisastudio Ylämyllyn Shellillä, mee sinne!

Aamulla saimme nukkua pitkään, koska pelit olivat vasta illalla. Kävimme syömässä aamupalan ja lähdimme lounaalle. Pakkasimme pelikamat mukaan, ja lähdimme shoppailemaan.

Useammat ostivat narupallon. Kun olimme kaupassa, koko kauppareissu oli sähläystä. Kaikkien housujen ja paitojen painatus ei onnistunut heti ensimmäisellä kerralla, joten jouduimme odottamaan pitkään. Kun olimme päässeet kaupasta, menimme läheiselle kentälle ja jäimme katsomaan pelejä. Kun olimme syöneet eväitä ja lepäillyt kentällä, menimme syömään paahdetut leivät. Lähdimme sen jälkeen omalle pelikentällemme.

Pelasimme puolivälierän Helsingin Palloseuraa vastaan ja peli päättyi rankkareihin 4-2. Nora Heroum ja Tuija Hyyrynen olivat kannustamassa meitä. Helmarit pelaavat paikallisessa seurassa ammattilaisina ja he veivät meidät omalle harjoittelupaikallensa.

Kävimme syömässä päivällisen ja menimme heti seuraavaan välieräpeliin. Voitimme sen lukemin 6-0, jossa oli 6 eri maalin tekijää.

Siitä menimme iloisin mielin koululle (hoilasimme pitkin katuja) ja kävimme suihkussa. Suihkun jälkeen lähdimme takaisin koululle. Teimme iltapuuhat ja nukkumaan (valvomisen ja kikattamisen jälkeen).

Puolivälierässä kokovartalokipsi ja 0-0 tulos vei rankkareille, jossa meidän tytöt on vaan niin kovia.
Heroum ja Hyyrynen olivat kannustamassa ja veivät purkamaan jännitystä treenipaikalleen.

Perjantai 29.7.2016

Heräsimme aamulla noin kahdeksalta ja jotkut aikaisemmin. Osa lähti heti herättyään kiireellä vessaan. Sitten puimme vaatteet päälle ja lähdimme aamupalalle. Aamupalalla oli samaa aamupalaa kuin muinakin päivinä. Eli ei mitään sen erikoisempaa.

Aamupalan jälkeen menimme moikkaammaan Nora Heroumia ja Tuija Hyyrystä, heidän harjoituskentälleen, FC Hertan kanssa.  Saimme kokeilla siellä FC Hertan kanssa joitain harjoituksia esim. biljardijalkapalloa. Harjoitusten jälkeen saimme Noralta ja Tuijalta nimmarit, Hertan tytöillä ei ollut mitään mihin olisi voinut ottaa nimmarin, joten osa otti mahoihinsa nimmarit.

Sen jälkeen lähdimme syömään lounasta. Lounaalla oli kanaa ja salaattia. Lounaan jälkeen lähdimme koululle vaihtamaan pelikamoja päälle, kun oveemme oli ilmestynyt lappu NuPSilta, jossa luki, että meillä oli heidän jääkaapissa välipalaa, joka oli jäänyt heiltä yli ja he toivottivat tsemppiä finaaliin. Mutta he olivat lähteneet jo pois joten emme kerenneet kiittää heitä. Joka meitä jäi ikävä kyllä harmittamaan.

Lähdimme stadionille pukuhuoneisiin vaihtamaan nappikset, ja lähdimme lämppäämään, kun Norjan Skedsmo FK oli jo lämppäämässä. Vähän ajan päästä menimme käymään pukuhuoneessa, sillä kaikilla oli jännityksestä koko ajan vessahätä. Ja sen jälkeen menimme jonoon ja odotimme että pääsemme kentälle.

Kun olimme päässeet kentälle kuuntelimme Norjan kansallislaulun, ja sitten lauloimme kansallislaulumme, kättelimme vastustajamme ja kapteenit vaihtoivat viirit. Pelimme alkoi ja olimme jännityksesta kankeita. Mutta sitten kun unohdimme vessahätämme, pelimme alkoi vähitellen sujua (paitsi Maria, sillä hän sanoi, että hänestä on parempi torjua ja peli sujuu paremmin kun on vessahätä.). Kun vastustajat tekivät maalin, rupesimme heti yrittämään tasoittaa peliä. Norjalaisten maalista ei ollut kulunut kuin noin kolme minuuttia, niin Venla teki tasoitusmaalin. Me olimme toisessa erässä parempia, mutta emme tehneet maalia. Peliaika loppui ja peli oli tasan ja tuli jatkoaika 2×5 minuuttia, emmekä tehneet silloinkaan maalia, joten peli meni rankkareihin. Hävisimme hyvän pelin jälkeen rankkareissa 3-2. Suurin osa rupesi itkemään.  Mutta se ei kestänyt kauaa suurimmalla osalla itkijöistä. Sen jälkeen kävimme hakemassa mitalit ja pokaalin ja sen sitten ottamassa kuvan norjalaisten kanssa ja ilman norjalaisia.

Kuvien jälkeen menimme pukukoppiin ja siellä suihkuun. Kun yht'äkkiä kuulimme ovelta muutaman kerran koputusta. Jutta meni katsomaan, että kuka siellä on. No eihän siellä ollutkaan kuin siivoja joka sanoit, että viiden minuutin päästä tulee seuraavat. Ei siinä aluksi ollut mitään hätää, mutta Jutta huomautti että olimme poikien puolella ja seuraavat tulijat voisivat aivan hyvin olla poikia. Siitä se melu alkoi ja vauhtia alkoi kyllä tulla pukemiseen! Kaikki kerkesivät ennen seuraavia pois.

Me kävimme syömässä mäkkärissä. Lähdimme suoraan syömisen jälkeen kauppaan ostamaan herkkuja, joita taisi tulla VÄHÄN liikaa. Kaupasta tulemisen jälkeen 3 lasta ja pari aikuista lähti katsomaan EBKn finaalipeliä, jonka EBK -03 voitti 4-2. Peliä oli myös katsomassa Nora ja Tuija.

Emmi halusi kaikkia tanskan kruunuja joten hän lähti yhdessä Pinjan kanssa ostamaan jotain kioskista. He ostivat jäähilejuomaa, sen jälkeen kaikki lähtivät ostamaan sitä. Juomien juomisen jälkeen me söimme iltapalaa. Iltapalan jälkeen lepäilimme ja no saattoihan siinä samalla pari pieruakin pärähtää.

Lauantai 30.7.2016

Aamulla heräsimme kahdeksan maissa jonka jälkeen puimme ja siirryimme aamupalalle. Aamupalan jälkeen menimme shoppailemaan jossa eräitä jouduttiin odottamaan aika pitkään. Sitten menimme syömään josta menimme pakkaamaan. Ennen lähtöä otimme ulkona kuvia ja jaettiin tsempparipalkinnot Pepille ja Arille. Siitä lähdimme bussin tultua myöhässä matkaan kohti kööpenhaminaa.

Sunnuntai 31.7.2016

Tänään herätys oli 6:30 ja aamupala oli 7:30. Hotellin ilma oli kuiva ja huoneet olivat kuumat Aamupalalla oli saatavilla leipää, hedelmiä, jugurtteja, muroja/mysliä ja puuroa. Juomavaihtoehtoina oli mehua ja kaakaota sekä kahvia. Suoraan aamupalan jälkeen menimme katsomaan/kiertelemään kaupunkia. Olimme siis Kööpenhaminassa. Kaupungilta sai hienoja kuvia vanhoista taloista, suihkulähteistä, seiniin maalatuistä kuvista ja isoista legoukkeleista. Moni olisi halunnut käydä vaatekaupoista, mutta kaupat ei ollut auki eikä olisi ollut edes aikaa. Kierroksen jälkeen kävimme huoneilta tavarat ja rupesimme odottamaan bussia.

Bussi tuli hakemaan meidät klo 10.00. Bussi vei meidät lentokentälle. Venlalla oli pokaali ja Maria kantoi palkintokukkia koko matkan. Moni onnitteli meitä ja kysyi, mitä olemme voittaneet. Lentokentällä kävimme ostamassa karkkia matkalle ja tuliaisiksi. Kun karkit oli ostettu menimme odottamaan lentokonetta. Lento myöhästyi melkein tunnin. Lentokone starttasi ilmaan noin klo 13.10. Lento kesti vähän yli tunnin.

Kun pääsimme Helsingin lentokentälle, menimme odottamaan laukkuja. Laukut käsissä menimme odottamaan junaa. Pääsimme lähtemään junalla Tikkurilaan klo 16.46. Tikkurilassa menimme Pizza Rax:siin syömään. Rax:sissa oli hyvää ruokaa mutta pizzaa tuli tosi hitaasti lisää.

Syönnin jälkeen mentiin takaisin juna-asemalle. Juna-asemalla jotkut kävivät ostamassa evästä junaan. Jotkut myös kävivät Glitteristä ostamassa yllätyspusseja. Lähtö Joensuuhun päin oli klo 18.27. Heti junan lähdön jälkeen rupesi satamaan melko kovaa. Juna on Joensuussa noin 23.30. Matka on mennyt tähän mennessä hyvin. Tanskan matkakin oli kaikkien mielestä kiva/hauska.